MilkShape 3D - postavy pro Half-Life

 

Popíšu zde program MilkShape 3D a postup jak si udělat vlastní postavu do hry nebo vaší modifikace

hry Half-Life. Následně pak postup jak si udělat vlastní modifikaci za použití stávájícího nezměněného

zdrojového kódu Half-Lifea.
Takže nejdřív následuje takoví základní přehled o MilkShape3D. Na následujícím obrázku vidíte Milk
po spuštění. Je podobný třeba 3D Studiu Max ovšem jednodušší ale zase zde musíte víc klikat.

Nejvíce při editování budete používat záložky na pravé straně.

V první záložce Model jsou tlačítka pro úpravu modelu. Select -
označení buď vextex bodu, face, group a nebo joint. Move -
pohyb označeným objektem nebo místem. Rotate - otáčení
označeným objektem nebo místem a Scale - to je změna velikosti.
Dále je tu vložení Vertex bodu, přes tlačítko Face z vložených
vertex bodů můžete vytvářet Face. Pak vložení koulí Sphere a
Geosphere, vložení kostky Box a vložení válce Cylinder. A ještě
důležitá věc, vložení Joint pro konečnou fázi postavy a vytváření
animací.
 

Další záložka je Groups, 

Tady si můžete rychle označit nějakou část objektu, je to výhodné
obzvlášť když máte v objektu více vertex bodů a tím pádem i čar a
objekt je už trochu nepřehledný na označení z běřných tří pohledů.
 

Záložka Materials.

Slouží k přidávání a umísťování textur na model.
 

No a poslední je Joints.

Jsou to body kterým se pak přiřadí jednotlivé vertex body a jejich 
pohybováním se vytvářejí veškeré animace modelu.

Další strana

.

LionSoft 1995 - 2004  Richard Kadeřábek  hl.webmaster@unrealeditor.cz