Co musí obsahovat váš mod


Všechno co zde bude popsáno je vyzkoušené a fungující.

Nejdříve si řekneme co všechno musí obsahovat vaše modifikace a pak které věci jak upravit.

 
Tak když chcete dělat vlastní mod musíte si nejdřív v adresáři Half-Life udělat svůj podadresář ve kterém bude váš mod. V něm pak budou adresáře - cl_dlls, dlls a media. V adresáři cl_dlls bude knihovna client.dll, v adresáři dlld bude halflife.dll nebo vaše jinak pojmenovaná knihovna, v adresáři media jsou zvuky pro menu hry kde je nastavení atd. a ještě soubor logo.avi, to je soubor který vidíte když se spustí menu hry. U Half-Lifea je to ten název Half-Life jak přejíždí ze strany na stranu. Zaleží na modu, každý tam má něco jiného. Když ho uděláte s nulovou velikostí tak tam nebudete mít nic. To byli adresáře a teď soubory. Přímo v adresáři vašeho modu musí být soubor cached.wad, to je backgroundoví obrázek pro konzoli, jak se dělá bude popsáno dále. Dál by tam měl být config.cfg, to je soubor s nastavením tlačítek apod. stačí ho zkopírovat z orig. adresáře Half-Life. Pak důležitý soubor liblist .gam, v tomto souboru jsou informace o vašem modu které se zobrazí když si otevřete v menu hry změnu aktuálního modu, tak tam je jméno, odkaz na stránku, verze modu atd. Potom samozřejmě nesmí chybět pak0.pak kde jsou vaše modely, zvuky, zbraně, sprity a ostatní věci, bude popsáno dále, a ješte váš soubor s texturami, má příponu *.wad, bude popsáno dále. Ostatní soubory co pak najdete ve svém adresáři vzniknou automatycky.
 
Tak aby sme to vzali popořádku, ty knihovny client.dll a halflife.dll jsou zkompilovaný kód hry, pokud zatím nejste tak zdatní abyste si z SDK k Half-Life zkompilovali vlastní upravený kód, klidně si zkopírujte tyto dvě knihovny z orig. Half-Life.
 
Dál je tu adresář media, pokud do něho nic neumístíte budou se automaticky zvuky brát z orig. hry, možná jen vytvořte logo.avi s nulovou velikostí ať vám ve vašem módu neběhá logo Half-Life.
 
Teď soubor cached.wad, k tomu budete potřebovat soubor qlumpy.exe a obrázek s příponou *.bmp ve 256 barvách a o velikosti 320x200. Vše je zde. Příklad je udělán na adresáři který je c:\back, v něm musí být soubor *.ls, v tomto případě back.ls a u něj soubor qlumpy.exe, pokud byste to měli jinde, změňte cetu v souboru *.ls, no a ještě v adresáři back musí být podadresář logo a v něm obrázek logo.bmp, pak jen v příkazové řádce napíšete qlumpy back a ono vám to vytvoří cached wad.

Dodatek od Choosena: 

Budeme k tomu potřebovat akorát soubory Qlumpy.exe a nějaký obrázek o 256ti barvách ve formátu bmp a velikosti nejlépe 320x200 (mohl by být i větší, ale v tomto případě je onen rozměr nejoptimálnější) který si pojmenujme cached.bmp . Nyní si vytvoříme složku, pojmenujeme ji třeba cached, někam ji umístíme, nejlépe do c:\ a do ní vložíme ty dva soubory. V dané složce si vytvoříme nový soubor který pojmenujeme cached.ls a do něj napíšeme toto :

$DEST "cached.WAD" 
$loadbmp "cesta k obrázku"
conback qpic 0 0 320 200
Pak ještě vytvoříme další nový soubor, který si pojmenujme console.bat a do něj napíšeme akorát qlumpy cached.ls Teď už stačí spustit soubor console.bat a chtěný soubor cached.wad by se měl vytvořit.

 
Na config.cfg není co vysvětlovat, stačí ho zkopírovat a nijak ho neupravovat, koukněte se do něj je to jen nastavení kláves.
 
V liblist.gam je jen pár řádek: (uvozovky tam musí být)

gamedir "jméno vašeho adresáře s vaším modem"

game "celé jméno vašeho modu"

startmap "jméno první mapy, bez přípony"

trainmap "jméno vaší tréningové mapy jestli jí budete dělat"

url_info "zde napište adresu vašeho webu nebo webu kde jsou informace o vašem modu"

version "verze modu, např. 1.0"

size "velokost modu"

cldll "standardně je 1, můžete nechat"

hlversion "napište v jaké verzi jste to dělali, ta poslední je myslím 1110, pro informaci je to 80Mgoví upgrade, který vám upgradne mimo Half-Lifea třeba Teem Fortres nebo Opposing Force, a je tam snad i Ricochet.

type "pokud děláte singl napište single"

gamedll "tady nepište dlls\halflife.dll nebo jméno vaší knihovny"

 
Teď váš pack0.pak, ten se vám bude nejlíp dělat a upravovat v programu PakScape. když se podíváte na strukturu orig. hry hned pochopíte to kam patří.

Můžete si zkopírovat všechny soubory *.cfg a důležité sou dva soubory a to credits,txt, tam jsou lidi který na modu dělali a pak titles.txt, v tomto souboru jsou napsané texty pod nějakým znakem které se objevují během hry, ve hře jde také přímo napsat text přes jinou entitu.
V adresáři shell jsou obrázky z hlavního menu hry a jeden důležitý, splash.bmp, to je backgroundví obrázek pod menu hry, musí mít velikost 640x480.

No váš *.wad s texturami uděláte pomocí programu Wally. Bude popsáno příště.

 

LionSoft 1995 - 2004  Richard Kadeřábek  hl.webmaster@unrealeditor.cz