Něco o moverech


Začneme obyčejným moverem (U/UT), třeba pro dveře. Takže když máte udělaný otvor
pro dveře a červenou kostku máte vytvarovanou do velikosti tohoto otvoru, tak kliněte na
ikonu Add Mover Brush , tím vložíte obyčejný mover.
Teď mu musíte nastavit jeho pohyby, kam se bude odsunovat, jmenují se KEYFRAME.
Postup jak nastavit KEYFRAME je v návodu. A teď pár věcí které je dobré nastavit.
Budeme se bavit o záložce MOVER v jeho Properties, o nejvíc používaných nastaveních.
Takže první položka se jmenuje bDamage Triggered, když je její hodnota na TRUE,
tak mover můžete aktivovat střelou.
Druhá položka se jmenuje bDinamicLightMover, když je její hodnota na TRUE,
tak mover se přizpůsobuje okolnímu světlu. Dinamicky mění světlo a stín. Pokud byste
nechaly hodnotu na FALSE, tak mover bude mít neměnnou světlost.
Další důležitá položka se jmenuje bTriggerOnceOnly, když je její hodnota na TRUE,
znamená to že mover se pohne pouze jednou a v otevřené pozici už zůstane.
Další je MoverEncroachType, tím nastavujete chování moveru když mu například stojíte
v cestě, má čtyři možnosti, první je ME_StopWhenEncroach, znamená to že když do
vás mover narazí tak se zastaví, druhá je ME_ReturnWhenEncroach, teď se zase
mover vrátí na základní pozici, třetí je ME_CrushWhenEncroach, teď když do vás narazí 
tak vásusmrtí, čtvrtá je ME_IgnoreWhenEncroach, jednoduše vás ignoruje.
Další položka se jmenuje MoverTime, ta určuje rychlost jakou se bude mover pohybovat.
Pak je tu NumKeys, tím určujete kolik má mít mover pohybů, lze zadat celkem osm
pohybů 0 až 7, lze jich zadat i více, třeba 15 ale zatím jsem nepřišel na způsob jak
přinutit mover aby se hýbal dále než za keyframe 7 a neignoroval další.
No a poslední, taková důležitá položka se jmenuje StayOpenTime, tím určíte jak dlouho
má mover čekat v otevřené poloze, nebo pokud je více keyframů tak i v těch ostatních.
Ale pozor, nemůžete určit každému keyframu zvlášť čas, určujete ho pro všechny stejně.
A pokud by stále ještě někdo nevěděl jak v Editoru 2.0 udělat mover, tak ať si ztahne
z DOWNLOADU animaci vytvoření moveru, je to animace která vám ukáže jak udělat
mover.

LionSoft 1995 - 2004  Richard Kadeřábek  webmaster@unrealeditor.cz