Jak na editování vertextů ?
v módu KAMERA
- Zvolte si mód kamery v panelu nástrojů (je defaultně zvolen po spuštění
editoru)
- Pomocí klávesy CTRL+Levý Myší Button (LMB) označte brush (zvýrazní
se jeho barva)
- Pomocí klávesy ALT+LMB označte nějaký vertex nebo
pivot,
vybraného brushe.
- Držte ALT+LMB a pohybem myši můžete nastavit polohu vertexu
Tato technika je celkem jednoduchá, a rychlá, protože pracujete stále v jednom
módu, ale pokud chcete editovat větší počet vertexů, je příliš časově náročná,
proto se moc často nepoužívá.
v módu VERTEX
- volte si mód editování vertexů v panelu nástrojů
- označte si nějaký brush (já použiji BSP based terrain, protože se jedná
o učebnicový příklad použití vertex editu)
- (na každém vertexu brushe by se
měl objevit tmavě šedý čtvereček), teď stiskněte v pohledu TOP, SIDE, nebo FRONT
klávesy CTRL+ALT+LMB a pohybem
myši označte červeným obdélníkem zvolené vertexy,
- nyní můžete přesunout vertexy, klasickým posouváním pomocí klávesy
CTRL+LMB do libovolné pozice POZOR !!! NIKDY NESMÍTE UMÍSTIT JEDEN VERTEX
NA DRUHÝ PROTOŽE VÁM SPADNE EDITOR !!!
PIVOT (střed)
- PIVOT je střed každého objektu v UED, podle něhož se objekty otáčí,
či různě transformují. Pivot lze editovat stejně jako vertexy v camera módu,
ve vertex módu editovat nelze. U objektů z Classes není pivot vidět (světla,
playerstarty, triggery, zbraně), ale lze u nich nastavit aby se zarovnávaly
podle něj na nastavenou mřížku v editoru. Spusťte Properties->Advanced->bEdShouldSnap=true.
Toto nastavení je výhodné, zejména při vkládání zbraní a různých itemů, protože
se lehce srovná u všech věcí stejná výška a pod.
Bob "Venca12 de
Sade" Hazard