![]() |
Assault - útok |
UNREAL TOURNAMENT
|
Určitě už jste hráli typ hry Assault. Vždy máte nějaký úkol, třeba dobít loď a potom jí |
udržet při útoku protivníka, zatopit podmořskou základnu zničením všech počítačů a |
potom ji zase ochránit, a tak podobně. Cíl mise můžete udělat jakýkoliv. |
Zde je postup jak si Assault vytvořit. Budu to popisovat na vzorové mapě. |
Udělejte si barák a ne něm třeba tři PlayerStarty, dělejte to jako když děláte CTF, |
ty budou pro tým 0. Před barák dejte zeď a za ní taky tři PlayerStarty, |
ty budou pro tým 1. A rovnou si vložte PathNode a zbraně. |
|
Jako cíl mise jsem pro ukázku udělal velký mover který když dojdete na cílové místo, |
sjede dolů a pak zase vyjede nahoru. Udělejte si tedy velký mover a nastavte mu |
keyframe a nahoře na střeše kde je cílové místo udělejte další jako tlačítko, jako na |
obrázku dole. |
|
Před toto tlačítko vložte FortStandard. To je nejdůležitější věc v levelu. |
Je to malá červená vlaječka. |
|
Najdete ji v Actor - Pawn - StationaryPawn - FortStandard. |
Nastavte to podle následujícího obrázku. Hodnota v DefenseTime je čas po který |
musíte dosáhnout cíl mise. EndCamTag ukazuje na Spectator kameru, ze které |
je pak vidět pohled při dosažení cíle na některou část v levelu nebo na animaci, |
bude popsáno dále v textu. NearestPathNode je jméno PathNode hned u FortStandard. |
|
Teď následuje popis směrování tlačítek. |
|
FortStandard ukazuje na první mover, to je tlačítko a jmenuje se A. |
|
Tlačítko ukazuje na velký mover který se jmenuje B. |
|
A velký mover neukazuje na nic. |
|
(To tlačítko by tam ani nemuselo bejt, je to jen pro efekt.) |
Teď ještě musíte vložit SpectatorCam. Je v Actor - Keypoint - SpectatorCam. |
To je kamera, jak už bylo řečeno na kterou se přepne pohled hned, jakmile |
dosáhnete určeného místa a shlédnete konečnou animaci. |
|
Když přes pravé tlačítko vložíte SpectatorCam, tak jen problikne a hned zmizí. |
To je normální, teď si nahoře z menu spusťte Search for Actor a uvidíte kameru |
v seznamu. Dvakrát na ni klikněte levým tlačítkem a v editoru se na ni tak přesunete. |
Takhle se na ni vždy dostanete. Potom si ji můžete různě natáčet. |
|
Zobrazí se jako druhá šipka před vaším pohledem. Klikněte na ní pravým tlačítkem |
a pak na Properties pro další nastavení. |
|
Jediné co si zde nastavte, je FadeOutTime. To je čas po který kamera čeká |
v pohledu než začne hru. |
|
!Ještě jedna věc, pro toho kdo to ještě neví. Když hrajete Assault, tak když třeba zvládnete |
misi za 50 sekund z 6 minut. Tak potom v druhé části hry, když bráníte dosažené |
místo, hrajete právě těch 50 sekund a ne 6 minut.! |
Viz. level Assault. |
|
LionSoft 1995 - 2004 Richard Kadeřábek webmaster@unrealeditor.cz