![]() |
Dělení - Brush Clipping |
Editor 1.0 i 2.0 - 3.0 ještě nezkoušeno
|
Brush Clipping je nástroj na dělení objektů. V příkladu je použita obyčejná kostka. |
|
Každý objekt který chcete
dělit musíte označit, pak klikněte na ikonu Brush Clipping ![]() |
Když chcete kostku rozdělit na dvě části třeba v rozích, tak si nastavte bod 1 a bod 2 |
do rohů. |
|
|
Dejte si pozor na přesné umístění dělících bodů. Když se na ně podíváte zblízka, |
uvidíte že dělící bod začíná nebo končí v jeho pravém dolním rohu obrázku. Takže |
Podle toho je nastavte přesně do rohů kostky. |
|
|
Teď když máte nastaveny dělící body, označte znovu kostku a klikněte na tu ikonu |
jakou funkci chcete udělat. Pokud pouze nedělíte tak na straně objektu kde je ta část |
s kratší červenou čárou bude odstraněna, ukazuje to se kterou stranou se bude něco dít. |
|
|
|
|
![]() |
Když se na tu kostku podíváte z bočního pohledu můžete dělit horizontálně. |
|
Pokud tedy mažete tak vám zmizí druhá polovina objektu. |
|
|
Pokud dělíte, objekt se jen rozdělí. |
|
A ještě pár věcí, když používáte Brush Clipping na složitější objekty, může se vám stát že |
objekt nějakým způsobem bude porušen. Snažte se držet v úhlech které objekt nabízí |
a zbytečně moc neposouvat dělící body. Ať nevznikají zbytečné strany navíc nebo |
nepřesnosti díky kterým se objekt zničí. |
|
LionSoft 1995 - 2004 Richard Kadeřábek webmaster@unrealeditor.cz