![]() |
Postavy v Unreal 2 |
Editor 3.0 - Unreal 2
|
Uděláme si první dialog kdy to postava odmluví a nadále je pak neaktivní. |
Teď když máme vloženou postavu je třeba udělat jednu důležitou věc aby nám postavy |
mluvili. Otevřete si LevelProperties a tam LevelInfo a v něm si najděte položku MapName. |
Do MapName nastavte jméno levelu, můj zkušební level se jmenuje u2postavy takže sem |
do MapName napsal u2postavy. Tohle je důležité a hned řeknu proč. Všechny dialogy |
pro postavy jsou v adresáři Unreal2/Dialog a tam je adresář pro každý level přesně |
podle jeho jména. Když se totiž spustí level tak si podle toho jména najde dialogy. |
Kdybyste dali jiné jméno než jste zadali do MapName tak vám postavy nebudou říkat |
žádné dialogy protože ten adresář to nenajde. Teď si otevřete adresář na disku |
Unreal2/Dialog a vytvořte tam adresář se jménem u2postavy. V tom samém adresáři |
je program který se jmenuje DialogEditor. Tímto programem vytváříte dialogy postav. |
A tady začíná ten kámen úrazu. Když totiž tady spletete jméno aniž byste si toho všimli, |
tak vám to nikdy nebude fungovat. Je proto důležité zvolit taková jména aby se vám to |
nepletlo nebo si dávat pozor abyste je psali správně. Spusťte ho, naběhne vám rovnou |
s novým souborem, jestli ne tak dejte nový. Teď klikněte na tu žlutou ikonu ADD |
Jako první musíte vytvořit položku Root, dále pokračujete dialogy buď postavy nebo |
tím co říkáte vy. Jména nesmějí být stejná, takže když mluví Postava, v našem případě |
Georg tak další jména budou třeba Georg001, Georg002 atd. Teď když máte Root |
tak udělejte další položku Georg a do ní zadejte následující udaje: |
|
Speaker určuje osobu která mluví, LongText je text který mluví a Delay je čas který čeká |
po zobrazení dialogu. Další položku udělejte Ja1: |
|
Upoložek které říká player je důležité zadat ještě HideChoices na True, kdyby tam ta |
položka HideChoices nebyla nebo byla na False tak po kazdem vyrceni dialogu postavou |
se vám zobrazí vaše odpověď v menu nalevo. To se použije až později při výběru |
možností, teď to dejte na True. Teď následují jednotlivé položky jak jdou do konce: |
|
|
|
|
|
|
Takhle to vypadá celkově. |
|
Teď to uložte pod jménem Georg do adresáře u2postavy. A ještě poslední věc, |
v properties postavy zadejte v záložce Dialog jméno našeho vytvořeného souboru |
Georg, to určí že postava bude mluvit tento dialog. |
|
Ukázkoví level zatím s prvním příkladem u2postavy.un2 |
Ukázkoví dialog georg |
|
LionSoft 1995 - 2004 Richard Kadeřábek webmaster@unrealeditor.cz