![]() |
Vlastní vozidla do UT2004 |
7.Script Vozidla
|
Teď uděláme konečné nascriptování modelu. V adresáři UT2004 si vytvořte adresář Uedczjepp a v něm podadresář Classes. V editoru si otevřete záložku Actor Classes a v menu File zvolte Export All Scripts. Tím vyexportujete všechny scripty. |
|
Otevřete si v adresáři UT2004 adresář Onslaught\Classes a tam najděte soubor ONSPRV.uc. Zkopírujte ho do adresáře Uedczjeep\Classes a přejmenujte na ONSUedczjeep.uc. Nyní si ho otevřete. Na editaci použijte program ConTEXT. |
Nejprve upravte první řádek se jménem, místo ONSPRV napište ONSUedczjeep. |
|
Dále v části kódu defaultproperties jsou dva delší řádky kde je na začátku závorky Point, hned za další závorkou je čárka, na obou řádcích, |
|
tyto dvě čárky smažte. |
|
Najděte si v kódu Mesh. |
|
A přepište hodnotu z ONSVehicles-A.PRVchassis na ONSUedczjeep.uedczjeep. |
|
Je to v podstatě záznam která se musí shodovat s tím co máte v Animations. |
|
Dál v části kde jsou dva řádky PassengerWeapons, |
|
tyto dva řádky nepotřebujeme takže je deaktivujeme, před každý dejte 2x /. |
|
Teď budeme upravovat názvy kol. Najděte si kód kde jsou všechny 4 kola. Až dole v kódu je záznam který začíná Wheels(0), ten musíme změnit u všech čtyř kol. |
|
V tom dolním záznamu u všech čtyř kol změňte za = první dvě části, tak že bude Uedczjeep.(a dané kolo). |
|
Další změna bude na řádku který začíná KParams, je to až na konci kódu. |
|
Změnit na: |
|
A můžete to zkusit zkompilovat. Měli byste mít záznam o paku v unrealeditor.ini v části editoru aby se váš model zkompilovat. Když to zkompilujete měli byste mít vozidlo už v editoru. |
|
A můžete model zkusit vložit do levelu. |
|
Nebude ale funkční, musíte si udělat ještě factory která vám to vloží funkčně do hry. A nezapomeňte uložit tu factory aby se vám nestalo že se UT ani nespustí s tím že nemůže najít ten soubor. |
|
Jediné co se nastaví je v display MESH a tam se nastaví ten náš Uedczjeep a ještě můžete měnit velikost ve SCALE. |
|
V tomhle stavu bude po spuštění levelu model funkční, to je ale tak všechno, ještě se budou muset nastavit věci jak třeba umístění světel, kolize, místo řidiče a zbraně. |
Otevřete
si program Maya a váš model, klikněte na levé straně na panelu nástrojů
na ikonu Persp/Outliner |
|
Locator nastavte přes Move Tool před přední světlo. |
|
Na pravé straně jsou zobrazeny souřadnice locatoru. |
|
Teď spusťte Script Editor, ikona je v maye až úplně dole napravo. Klikněte na locator a do spodního okna script editoru vložte tento kód: |
string $selected[] = `ls -sl`; float $pos[] = `getAttr ($selected[0] + ".translate")`; $pos[0] *= 8.0; $pos[1] *= 8.0; $pos[2] *= 8.0; print ("(X=" + $pos[2] + ","); print ("Y=" + (-$pos[0]) + ","); print ("Z=" + $pos[1] + ")\n"); |
!!! Při psaní návodu jsem pracoval s vlastním překlepem ve scriptu (když jsem konečně přišel na správný tvar scriptu už jsem nevrátil hodnoty zpět) u tří hodnot $pos[0] *= 8.0; by měla být správně hodnota 0.8, nic se ovšem nestane když si to vyzkoušíte podle hodnot v návodu. Váš další model už dělejte s hodnotou 0.8. Nebo rovnou pracujte s hodnotou 0.8!!! |
pro jistotu si ho stáhněte zde , stačí jen zkopírovat. Obsahuje totiž více závorek a při sebemenším překlepu vám nebude fungovat. Script vám vygeneruje souřadnice které zkopírujte, jsou až dole a kopírujte i závorky, |
|
a vložíme je do našeho kódu vozidla tam kde je řádek HeadlightCoronaOffset. |
|
Do obou řádků. |
|
A ještě důležitá věc, v druhém záznamu (1) změňte hodnotu Y na opačnou aby obě světla nebyla na jednom místě. |
|
Když se podíváte na vygenerovaná čísla tak je u nich za desetinou čárkou hromada čísel. Můžete to udělat čistě když si v editoru nastavíte locator na pozici udáním čísel bez desetiné čárky, pak dostanete ze scriptu kratší souřadnice. Ničemu to ale nevadí když to necháte jak to je. |
Tak a ještě horní světla. Udělejte si další locator tím že duplikujete první a umístěte ho na jedno horní světlo. Pak použijte opět script abyste dostali souřadnice a ty následně zkopírujete do toho samého řádku tak že přidáte další dvě světla 2 a 3. |
|
Takže celí záznam bude vypadat takto. |
|
Další světla budou zadní, udělejte další locator u zadních světel a výsledné hodnoty dejte do řádku BreakLightOffset. |
|
Teď místo řidiče, další locator si dejte nad místi řidiče, ne přímo někam dolu nebo k volantu ale kousek nad a opět pusťte script. |
|
A vložte do řádku DrivePos. |
|
Teď ještě v kódu upravíme záznam o skinu. z původního: |
|
na: |
|
Ještě jméno vozidla. |
|
A zkompilujte váš package. Po úspěšné kompilaci byste měli mít model již ve hře a použitelný. |
|
|
|
Veškeré nedostatky co se týče velikosti se dají ještě dodatečně upravit, včetně věcí které už se nastavovali. |
Příště nás čeká už jen nascriptování zbraní a kolize. |
|
LionSoft 1995 - 2007 Richard Kadeřábek webmaster@unrealeditor.cz