Vlastní vozidla do UT2004

7.Script Vozidla


Teď uděláme konečné nascriptování modelu. V adresáři UT2004 si vytvořte adresář Uedczjepp a v něm podadresář Classes. V editoru si otevřete záložku Actor Classes a v menu  File zvolte Export All Scripts. Tím vyexportujete všechny scripty.

Otevřete si v adresáři UT2004 adresář Onslaught\Classes a tam najděte soubor ONSPRV.uc. Zkopírujte ho do adresáře Uedczjeep\Classes a přejmenujte na ONSUedczjeep.uc. Nyní si ho otevřete. Na editaci použijte program ConTEXT.

Nejprve upravte první řádek se jménem, místo ONSPRV napište ONSUedczjeep.

Dále v části kódu defaultproperties jsou dva delší řádky kde je na začátku závorky Point, hned za další závorkou je čárka, na obou řádcích,

tyto dvě čárky smažte.

Najděte si v kódu Mesh.

A přepište hodnotu z ONSVehicles-A.PRVchassis na ONSUedczjeep.uedczjeep.

Je to v podstatě záznam která se musí shodovat s tím co máte v Animations.

Dál v části kde jsou dva řádky  PassengerWeapons,

tyto dva řádky nepotřebujeme takže je deaktivujeme, před každý dejte 2x /.

Teď budeme upravovat názvy kol. Najděte si kód kde jsou všechny 4 kola. Až dole v kódu je záznam který začíná Wheels(0), ten musíme změnit u všech čtyř kol.

V tom dolním záznamu u všech čtyř kol změňte za = první dvě části, tak že bude Uedczjeep.(a dané kolo).

Další změna bude na řádku který začíná KParams, je to až na konci kódu.

Změnit na:

A můžete to zkusit zkompilovat. Měli byste mít záznam o paku v unrealeditor.ini v části editoru aby se váš model zkompilovat. Když to zkompilujete měli byste mít vozidlo už v editoru.

A můžete model zkusit vložit do levelu.

Nebude ale funkční, musíte si udělat ještě factory která vám to vloží funkčně do hry. A nezapomeňte uložit tu factory aby se vám nestalo že se UT ani nespustí s tím že nemůže najít ten soubor.

Jediné co se nastaví je v display MESH a tam se nastaví ten náš Uedczjeep a ještě můžete měnit velikost ve SCALE.

V tomhle stavu bude po spuštění levelu model funkční, to je ale tak všechno, ještě se budou muset nastavit věci jak třeba umístění světel, kolize, místo řidiče a zbraně.

Otevřete si program Maya a váš model, klikněte na levé straně na panelu nástrojů na ikonu Persp/Outliner , potom v menu nahoře Create klikněte na Locator, vytvoří se vám locator.

Locator nastavte přes Move Tool před přední světlo.

Na pravé straně jsou zobrazeny souřadnice locatoru.

Teď spusťte Script Editor, ikona je v maye až úplně dole napravo. Klikněte na locator a do spodního okna script editoru vložte tento kód:

string $selected[] = `ls -sl`;
float $pos[] = `getAttr ($selected[0] + ".translate")`;
$pos[0] *= 8.0;
$pos[1] *= 8.0;
$pos[2] *= 8.0;

print ("(X=" + $pos[2] + ",");
print ("Y=" + (-$pos[0]) + ",");
print ("Z=" + $pos[1] + ")\n");
!!! Při psaní návodu jsem pracoval s vlastním překlepem ve scriptu (když jsem konečně přišel na správný tvar scriptu už jsem nevrátil hodnoty zpět) u tří hodnot $pos[0] *= 8.0; by měla být správně hodnota 0.8, nic se ovšem nestane když si to vyzkoušíte podle hodnot v návodu. Váš další model už dělejte s hodnotou 0.8. Nebo rovnou pracujte s hodnotou 0.8!!!

pro jistotu si ho stáhněte zde , stačí jen zkopírovat. Obsahuje totiž více závorek a při sebemenším překlepu vám nebude fungovat. Script vám vygeneruje souřadnice které zkopírujte, jsou až dole a kopírujte i závorky,

a vložíme je do našeho kódu vozidla tam kde je řádek HeadlightCoronaOffset.

Do obou řádků.

A ještě důležitá věc, v druhém záznamu (1) změňte hodnotu Y na opačnou aby obě světla nebyla na jednom místě.

Když se podíváte na vygenerovaná čísla tak je u nich za desetinou čárkou hromada čísel. Můžete to udělat čistě když si v editoru nastavíte locator na pozici udáním čísel bez desetiné čárky, pak dostanete ze scriptu kratší souřadnice. Ničemu to ale nevadí když to necháte jak to je.

Tak a ještě horní světla. Udělejte si další locator tím že duplikujete první a umístěte ho na jedno horní světlo. Pak použijte opět script abyste dostali souřadnice a ty následně zkopírujete do toho samého řádku tak že přidáte další dvě světla 2 a 3. 

Takže celí záznam bude vypadat takto.

Další světla budou zadní, udělejte další locator u zadních světel a výsledné hodnoty dejte do řádku BreakLightOffset.

Teď místo řidiče, další locator si dejte nad místi řidiče, ne přímo někam dolu nebo k volantu ale kousek nad a opět pusťte script.

A vložte do řádku DrivePos.

Teď ještě v kódu upravíme záznam o skinu. z původního:

na:

Ještě jméno vozidla.

A zkompilujte váš package. Po úspěšné kompilaci byste měli mít model již ve hře a použitelný.

Veškeré nedostatky co se týče velikosti se dají ještě dodatečně upravit, včetně věcí které už se nastavovali.

Příště nás čeká už jen nascriptování zbraní a kolize.

 

LionSoft 1995 - 2007  Richard Kadeřábek  webmaster@unrealeditor.cz