Postavy v Unreal 2

Editor 3.0 - Unreal 2


Uděláme si první dialog kdy to postava odmluví a nadále je pak neaktivní.

Teď když máme vloženou postavu je třeba udělat jednu důležitou věc aby nám postavy
mluvili. Otevřete si LevelProperties a tam LevelInfo a v něm si najděte položku MapName.
Do MapName nastavte jméno levelu, můj zkušební level se jmenuje u2postavy takže sem
do MapName napsal u2postavy. Tohle je důležité a hned řeknu proč. Všechny dialogy
pro postavy jsou v adresáři Unreal2/Dialog a tam je adresář pro každý level přesně
podle jeho jména. Když se totiž spustí level tak si podle toho jména najde dialogy.
Kdybyste dali jiné jméno než jste zadali do MapName tak vám postavy nebudou říkat
žádné dialogy protože ten adresář to nenajde. Teď si otevřete adresář na disku
Unreal2/Dialog a vytvořte tam adresář se jménem u2postavy. V tom samém adresáři
je program který se jmenuje DialogEditor. Tímto programem vytváříte dialogy postav.
A tady začíná ten kámen úrazu. Když totiž tady spletete jméno aniž byste si toho všimli,
tak vám to nikdy nebude fungovat. Je proto důležité zvolit taková jména aby se vám to
nepletlo nebo si dávat pozor abyste je psali správně. Spusťte ho, naběhne vám rovnou
s novým souborem, jestli ne tak dejte nový. Teď klikněte na tu žlutou ikonu ADD
Jako první musíte vytvořit položku Root, dále pokračujete dialogy buď postavy nebo
tím co říkáte vy. Jména nesmějí být stejná, takže když mluví Postava, v našem případě
Georg tak další jména budou třeba Georg001, Georg002 atd. Teď když máte Root
tak udělejte další položku Georg a do ní zadejte následující udaje:

Speaker určuje osobu která mluví, LongText je text který mluví a Delay je čas který čeká
po zobrazení dialogu. Další položku udělejte Ja1:

Upoložek které říká player je důležité zadat ještě HideChoices na True, kdyby tam ta
položka HideChoices nebyla nebo byla na False tak po kazdem vyrceni dialogu postavou
se vám zobrazí vaše odpověď v menu nalevo. To se použije až později při výběru
možností, teď to dejte na True. Teď následují jednotlivé položky jak jdou do konce:

Takhle to vypadá celkově.

Teď to uložte pod jménem Georg do adresáře u2postavy. A ještě poslední věc,
v properties postavy zadejte v záložce Dialog jméno našeho vytvořeného souboru
Georg, to určí že postava bude mluvit tento dialog.

Ukázkoví level zatím s prvním příkladem u2postavy.un2

Ukázkoví dialog georg

Předchozí stránka

 

LionSoft 1995 - 2004  Richard Kadeřábek  webmaster@unrealeditor.cz